خالد صلاح

محمد صلاح يتفوق على صاروخ رونالدو ويتوج بأفضل هدف فى دورى أبطال أوروبا

الإثنين، 16 أبريل 2018 12:59 م
محمد صلاح يتفوق على صاروخ رونالدو ويتوج بأفضل هدف فى دورى أبطال أوروبا محمد صلاح ورونالدو



كتب محمود عصام
إضافة تعليق

حصد النجم المصرى محمد صلاح لاعب ليفربول جائزة أفضل هدف فى مباريات دور الثمانية لدورى الأبطال، بفضل الهدف الذى سجله فى مباراة مانشستر سيتى يوم الثلاثاء الماضى، فى اللقاء الذى انتهى بفوز الريدز 2-1.

 

 

هدف محمد صلاح

وكشف الموقع الرسمى للاتحاد الأوروبى "يويفا" أن هدف محمد صلاح حصل على 39% من إجمالى عدد الأصوات الى شاركت فى الاستفتاء، متفوقا على هدف النجم البرتغالى كريستيانو رونالدو لاعب ريال مدريد فى مرمى يوفنتوس الإيطالى فى مباراة الذهاب بينهما، والتى انتهت بفوز الريال 3-0، الذى حصل على 30%، فيما جاء هدف تشامبيرلين لاعب ليفربول فى مرمى السيتى فى لقاء الذهاب على المركز الثالث وحصل على 14 % من إجمالى عدد الأصوات.

 

جدير بالذكر أن محمد صلاح سجل 40 هدفا حتى الآن مع ليفربول فى مختلف البطولات من بينها 30 هدفا فى البريميرليج يتصدر بهم هدافى المسابقة بفارق 5 أهداف عن هارى كين مهاجم توتنهام.

 


إضافة تعليق




التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

adel ypussef

من حب الناس!

هدفه فى بورنمث اجمل واجمل . ولكن هدف رونالدو فعلا اسطورى

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

من اى اتجاه يعنى؟

انا بحب صلاح جدا بس هدف رونالدو مش عادى يا جماعة ....كده وسعت وبهوقت اوى

عدد الردود 0

بواسطة:

العالمي

هدف صلاح اجمل بكتير لعلمكم

وسعت سعت و بهوقت من ناحية إيه يا نجم ؟ محمد صلاح خدع الدفاع كله بالجمهور كمان في الهدف ده و حطها من فوق المدافع لو كيستيانة ما كانش يعرف يعملها كده ممكن ميس و كنت ساعتها هتقول جون ميسي احلي من جون كريستيانو .. معلش بقي يا برنس الدبل كيك ده قديم قوي ينى مش إنجاز حسام حسن عامل احلي منه سنة 1992 و ابو تريكه ووليد سليمان و حسام غالي من اسبوع . الدبل كيك مش ازمه اي لاعب ممكن يعملها و علي فكره بتبقي حظ مفيش لاعب بيعملها و عارف انها جاية جول ابدا لان ظهره للجون الدبل كيك مغامره و اي لاعب هاوي يعملها انما جزن صلاح مواجه المرمي و قدامه افضل مدافع في انجلترا اوتاميندي و حطها من فوقه يعنى لمؤاخذه عمله شراب هو الحارس

عدد الردود 0

بواسطة:

سيد المخلص

الحب أعمى

بس خلاص

عدد الردود 0

بواسطة:

ashraf4760

الى العالمي.....

تحليلك مقنع و رائع ... احسنت

عدد الردود 0

بواسطة:

محمدجلال

جون صلاح فيه لعب كورة وحرفنه وفن

جون صلاح جاي بفن وبعقل اما رونالدو جون جاي بقوةوعضلات الفرق كبير للي بيعرف ان الكورة فن

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع
الرجوع الى أعلى الصفحة